Om oss

Umeå Föreningsråd är en sammanslutning av alla ideella föreningar som har sin verksamhet inom Umeå kommun. Föreningsrådet är partipolitiskt och religiöst neutralt. Vi samordnar gemensamma behov och stimulerar till samverkan.

Exempel på samverkan är att anordna föreningsmässa, konferenser, möten mellan politiker och föreningsledare. Vi samverkar gärna med kommunen med frågor om internationell verksamhet med Umeås vänorter.

Umeå Föreningsråd ger föreningarna inkomstmöjligheter genom att ansluta sig till HEMMAVINSTEN Umeås föreningslotteri för medlemmar i Umeå Föreningsråd.

Vision
Umeå Föreningsråd skall vara en kraftfull representant för alla ideella föreningar inom Umeå kommun, och verka för ett möjlighetsskapande föreningsklimat.

Vart finns vi?

Adressen till Umeå Föreningsråd är:

Umeå Föreningsråd

c/o Lindgren

Hälsogränd 64

906 25 Umeå

Kan vi hjälpa dig och din förening?

– Självklart, alla vi som arbetar inom Umeå Föreningsråd har erfarenhet och kompetens från föreningslivet. Kontakta oss så gör vi vårt bästa för att hjälpa till, ingen fråga är för stor eller för liten.